Додаток 1
до Методики проведення аналізу
впливу регуляторного акта
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту регуляторного акту – рішення Млинівської селищної ради «Про порядок справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради»
Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Млинівської селищної ради «Про порядок справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради» підготовлено на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 зі змінами «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».
Регуляторний орган: Млинівська селищна рада.
Розробник: відділ бухгалтерського обліку, економічного розвитку та регуляторної діяльності апарату виконавчого комітету Млинівської селищної ради.
I. Визначення проблеми
Статтею 10 Податкового кодексу України (далі – Кодексу) визначено перелік місцевих податків та зборів. Відповідно до ст. 12 Кодексу сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
Відповідно до пп. 4 п. 3 ст. 12 Кодексу рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування, тому чинним законодавством передбачено, що встановлення місцевих податків та зборів згідно з повноваженнями, визначеними в статті 12 розділу Кодексу можуть здійснювати тільки органи місцевого самоврядування.
Враховуючи вище викладене відділом бухгалтерського обліку, економічного розвитку та регуляторної діяльності апарату виконавчого комітету Млинівської селищної ради розроблено проект рішення «Про порядок справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради».
Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Кодексу. У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів, сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.
Причини виникнення проблеми:
Зміни до Кодексу внесені в редакції Закону № 466-IX від 16.01.2020 до пп.3 п.3 ст. 12 зазначають, якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення. Однак попереднє рішення № 4211 від 09.07.2020 року «Про порядок справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради на 2021 рік» містить термін дії лише на 2021 рік.
У разі неприйняття рішення «Про порядок справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради», збори не будуть справлятися .
Важливість проблеми полягає в тому, що прийняття ставок для туристичного збору сприятиме наповненю дохідної частини місцевого бюджету.
Нормами Кодексу встановлено ставки туристичного збору. Зокрема, для внутрішного туризму його ставки не повинні перевищити 0,5% мінімальної заробітної плати на добу для однієї особи, для в'їзного туризму – до 5% мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.
Остаточний розмір ставок встановлюють місцеві ради. Відсутність регулювання може призвести до невиконання вимог чинного законодавства. Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого рішення селищної ради, яке згідно норм Кодексу у 2020 році було прийнято із застосуванням регуляторної процедури з терміном дії на протязі 2021 року.
Підтвердження важливості проблеми:
Важливість проблеми при затверджені місцевих податків та зборів полягає у оптимізації розмірів ставок місцевих податків та зборів на території Млинівської селищної ради та збільшенні надходження коштів до загального фонду бюджету. Місцеві податки та збори зараховуються до бюджету громади та є її бюджетоутворюючим джерелом, а також забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету.
За даними звітів фінансового управління Млинівської селищної ради про виконання дохідної частини бюджету, у 2017-2020 роках до місцевого бюджету туристичний збір не надходив.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Таблиця 1
Групи(підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни (споживачі) | так |
|
Орган місцевого самоврядування | так |
|
Суб’єкти господарювання (податкові агенти) | так |
|
Кожен податок та збір є важливою складовою доходів бюджету, оскільки
забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством туристичний збір є одним з джерел надходжень загального фонду бюджету громади, за рахунок якого утримуються бюджетні установи, що забезпечують надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту.
Стабільність надходжень, що формують загальний фонд бюджету, дозволяє провести соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям громади суспільні послуги в тій чи іншій сфері, якими опікуються органи місцевого самоврядування.
Застосування регуляторної процедури не має альтернативи, тому проблема справляння туристичного збору не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.
II. Цілі регулювання
Рішення розроблено з ціллю:
- виконання вимог чинного законодавства;
- створення прозорого і зрозумілого порядку визначення місцевих податків і зборів та пільг щодо їх сплати;
- врегулювання правовідносин між Млинівською селищною радою та суб’єктами господарювання в процесі нарахування та сплати туристичного збору;
- справляння туристичного збору на території громади, що дозволить виконати вимоги податкового законодавства;
- забезпечити відкритість процедури регулювання, прозорість дії органів місцевого самоврядування.
Індикатори досягнення цілей регуляторного акта:
- кількісні показники: прогнозні надходження у 2022 році та послідуючих років від запропонованих розмірів ставок збору не планувалися, тому що за даними звітів фінансово-економічного управління Млинівської селищної ради про виконання дохідної частини бюджету у 2017, 2018, 2019, 2020 роках до місцевого бюджету туристичний збір не надходив;
- часовий: відповідно до вимог до пп.3 п.3 ст. 12 Закону рішення є чинним до прийняття нового рішення.
Ухвалення рішення сприяє підвищенню рівня податкової дисципліни, ефективності контролю державної фіскальної служби в частині наповненості
бюджету громади.
Дотримання правових аспектів буде виконано шляхом направлення до Рівненського ГУ ДПС у Рівненській області, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них:
- копії рішення селищної ради «Про порядок справляння туристичного збору на території Млинівської селищної» (стаття 12.3.4. Кодексу).
III. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Таблиця 2
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Відмова від введення в дію запропонованого регуляторного акта | По закінченню 2021 року рішення Млинівської селищної ради від 09.07.2020 № 4211 «Про справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради на 2021 рік» втрачає чинність і не поширюється на подальші періоди. Потенційні платники податків залишаться без нормативного акта, що регулюватиме відносини між ними та Млинівською селищною радою. Питання нарахування та сплати збору на території громади не буде врегульовано. |
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акта – рішення Млинівської селищної ради «Про порядок справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради» | Застосування даної альтернативи є найбільш прийнятною. З введенням в дію запропонованого регуляторного акта, відносини між платниками туристичного збору, органами податкової служби та органами місцевого самоврядування, з питань сплати туристичного збору, будуть упорядковані. Встановлення ставки туристичного збору дасть можливість забезпечити надходження до місцевого бюджету коштів у 2021 році та в подальшому враховуючи підвищення привабливості території громади для туризму дозволить збільшити обсяг надходжень. Орієнтовний розмір туристичного збору у 2021 році складе: 6,7 грн. для однієї особи за 1 добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі) - для внутрішнього туризму; та 6,7 грн. для однієї особи за 1 добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі) - для в’їзного туризму. |
* розрахунки здійснено з урахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», Закону України «Про державний бюджет України на 2021 рік», розмір мінімальної заробітної плати, установленої законом:
на 01.01.2020 – 4723,0 грн.,
на 01.01.2021 – 6000,0 грн.,
на 01.01.2022 – 6700 грн.,
на 01.01.2023 – 7176,0 грн.
Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.
Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування
Таблиця 3
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Відсутні | Відсутні
|
Альтернатива 2 | Дотримання вимог податкового законодавства. Забезпечення досягнення цілей державного регулювання. Врегулювання правовідносин суб’єкта господарювання і контролюючих органів у процесі справляння збору. Платники, визначені Податковим кодексом України, у 2021 році будуть сплачувати туристичний збір у розмірі 0,1 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного періоду, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення. | Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскального органу на адміністрування збору протягом податкового періоду. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Таблиця 4
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Можливість не сплачувати даний вид збору. | Відсутні |
Альтернатива 2 | Забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Підвищує привабливість території громади для розвитку зеленого та сільського туризму. | Особи, які будуть отримувати послуги з тимчасового проживання на території селищної ради (ОТГ), у 2021 році будуть сплачувати туристичний збір у розмірі передбаченим регуляторним актом за виключенням пільгової категорії громадян. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Таблиця 5
Показник | Великі | Середні | Малі, Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць | - | - | 1 | 1 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків | - | - | 100% | 100% |
Таблиця 6
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Можливість не сплачувати даний вид збору, звітність по нарахуванню туристичного збору не подається до контролюючого органу. Туристичний збір не справляється. | Відсутні. |
Альтернатива 2 | Забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Можливість збільшити привабливість території громади для туризму. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями з метою подальшого вирішення соціально-економічних проблем. Забезпечує прозорі та зрозумілі умови з питань справляння туристичного збору. | Витрати на сплату збору. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання наведено у додатку 4 (М-тесті). Очікувані витрати на 1 суб’єкта малого підприємництва – 1554,72 грн. |
За даними звітів фінансового управління Млинівської селищної ради про виконання дохідної частини бюджету, у 2017-2020 роках до місцевого бюджету туристичний збір не надходив.
Запропоновані альтернативи не впливають на сферу інтересів суб’єктів великого та середнього підприємництва, тому витрати за альтернативами в кількісному вимірі не розраховуються.
Таблиця 7
Сумарні витрати за альтернативами | Сума витрат, гривень |
Альтернатива 1 - «Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)». Сумарні витрати для суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта"). | - |
Альтернатива 2 - «Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України . Сумарні витрати для суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")
| - |
Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію в рамках проведення аналізу регуляторного впливу
Таблиця 8
Категорія впливу
| Відповідь |
А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:
| Ні
|
1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг | Ні
|
2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимогу погодження підприємницької діяльності з органами влади | Ні |
3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку) | Ні
|
4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього | Ні |
5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій | Ні |
Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: | Ні
|
1. Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги | Ні |
2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг | Ні |
3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі | Ні
|
4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку) | Ні |
В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: | Ні |
1. Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання | Ні |
2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств | Ні |
Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: | Ні |
1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар | Ні |
2. Знижує мобільність споживачів унаслідок підвищення прямих або непрямих витрат на заміну постачальника | Ні
|
3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів | Ні |
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Оцінка ступеня досягнення цілей визначається за чотирибальною системою, де:
4 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде);
3 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми усунені);
2 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, однак, деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);
1 – цілі ухвалення регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).
Таблиця 9
| Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала | ||||||||||||
Альтернатива 2 |
3
| По закінченню 2021 року, рішення Млинівської селищної ради від 09.07.2020 № 4211 «Про справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради на 2021 рік» втрачає чинність і не поширюється на подальші періоди. Потенційні платники податків залишаться без нормативного акта, що регулюватиме відносини між ними та Млинівською селищною радою та органами ДПС. Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить дотримання вимог податкового законодавства. | ||||||||||||
Альтернатива 1 | 1 | Згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України туристичний збір як такий, що є обов’язковим для встановлення, не буде справлятись. Можливість наповнення місцевого бюджету не вирішується. | ||||||||||||
Таблиця 10
Таблиця 11 | ||||||||||||||
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу | |||||||||||
Альтернатива 1 місце - 2 | Для держави: відсутні Для громадян (споживачі) Особи, які будуть отримувати послуги з тимчасового проживання на території громади мають можливість не сплачувати даний вид збору ( 6,70 грн. за одну добу перебування особи);
Для суб’єктів господарювання (податкові агенти): Звітність по нарахуванню туристичного збору не подається до контролюючого органу. Туристичний збір не справляється, ставки податку не сплачуються (804,0 грн. за рік, дані таб.3 п.3). | Для держави: недоотримання надходжень коштів до бюджету від одного суб’єкта господарювання (1474,00 грн. М-Тест аналіз). Для громадян (споживачі) та суб’єктів господарювання (податкові агенти): відсутні | Альтернатива є неприйнятною, насамперед через порушення вимог чинного законодавства та відсутність надходжень до бюджету громади. | |||||||||||
Альтернатива 2 місце – 1 | Для держави: *підвищення рівня використання економічних ресурсів громади, що у майбутньому дасть позитивний ефект для її мешканців; *збільшення надходжень до місцевого бюджету; *враховуючи підвищення привабливості території громади для туризму, дозволить у майбутньому збільшити обсяг надходжень (1474,00 грн. з одного податкового агента, дані М-тест аналізу і таб.3) Для громадян (споживачі) та суб’єктів господарювання (податкові агенти): *забезпечення правового регулювання у питаннях сплати туристичного збору, згідно вимог Кодексу; *прозорий механізм справляння туристичного збору.
| Для держави: витрати пов’язані з виконанням вимог, установлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» Для громадян (споживачі): *витрати на сплату збору у відповідності до ухваленого рішення за проживання (ночівлю) в місцях, визначених Кодексом (планово 6,70 грн. за добу перебування однієї особи). Для суб’єктів господарювання (податкові агенти): *витрати часу на ознайомлення з вимогами регулювання (пошук та опрацювання регуляторного акту в мережі інтернет) дані М-тест аналізу (80,72 грн); *суб'єкти господарювання будуть платити збір за ставками згідно рішення Млинівської селищної ради. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведена у додатку 4 (М-тесті). Очікувані витрати на 1 суб’єкта малого підприємництва – 1554,74 грн. | Забезпечує досягнення визначених цілей та частково сприяє вирішенню проблеми. Місцеві ради в межах повноважень, визначених цим Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог цього Кодексу щодо встановлення туристичного збору. Обсяг надходжень до бюджету можливо не зміниться, проте необхідність прийняття регуляторного акта зумовлена наявністю на території громади суб’єктів господарської діяльності, які можуть виявити бажання займатися готельним бізнесом, розвитком зеленого та сільського туризму, тощо. | |||||||||||
За даними звітів фінансового управління Млинівської селищної ради про виконання дохідної частини бюджету, у 2017-2020 роках до місцевого бюджету туристичний збір не надходив, тому сумовий розрахунок вигод та витрат за рейтингом результативності розраховується статистично-прогнозованим методом.
Додаткового фінансування з бюджету громади для введення в дію запропонованого регуляторного акта не потрібно, оскільки воно здійснюватиметься в межах повноважень відповідних органів, але потребує часових витрат платників збору, у тому числі суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акта.
У результаті досягнення визначених цілей, буде отримано загальний позитивний ефект від запровадження даного регуляторного акта.
На даний час немає об’єктивних обставин, які б перешкоджали впровадженню та виконанню вимог цього регуляторного акта органами влади, фізичними і юридичними особами.
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази місцевого бюджету та упорядкування відносин між органами місцевого самоврядування, податковою службою, юридичними та фізичними особами з питань сплати туристичного збору.
Механізм дії запропонованого регуляторного акта спрямований на безпосереднє розв’язання визначеної проблеми.
Організаційні заходи для впровадження регулювання:
- розробка проекту рішення Млинівської селищної ради «Про порядок справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради»;
- оприлюднення проекту рішення «Про порядок справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради», та АРВ з метою отримання зауважень та пропозицій на офіційній сторінці Млинівської селищної ради;
- підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам ст. 4 , 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
- отримання та опрацювання пропозицій щодо удосконалення даного проекту рішення від Державної регуляторної служби України;
- прийняття на сесії Млинівської селищної ради рішення Млинівської селищної ради «Про порядок справляння туристичного збору на території Млинівської селищної ради»;
- оприлюднення відповідного рішення у встановленому законодавством порядку на офіційній сторінці Млинівської селищної ради в мережі Інтернет : http://smt.mln.rv.ua/ в розділі «Рішення селищної ради» та «Регуляторна діяльність»;
- проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення, з подальшим оприлюдненням на офіційній сторінці Млинівської селищної ради в мережі Інтернет : http://smt.mln.rv.ua/ в розділі «Регуляторна діяльність» .
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування регулювання не передбачається. Незалежно від того чи будуть встановлені ставки туристичного збору, видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування не зміняться.
Питома вага суб’єктів господарювання малого підприємництва від загальної кількості суб’єктів господарювання не розраховано, через їх відсутність та відсутність надходжень від даного виду збору до бюджету на протязі попередніх періодів 2017- 2020 рр.
Витрати на запровадження державного регулювання місцевих податків і зборів для суб’єктів господарювання, які будуть виконувати вимоги цього регуляторного акту, розрахунок витрат на перевірки, ведення обліку, подання звітності державним органам, бюджетних витрат для фіскальних органів на адміністрування збору не здійснюється, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України.
Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
Витрати малого підприємництва наведені у Тесті малого підприємництва (додається).
VII. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акта
Рішення набирає чинності з початку бюджетного періоду, тобто з 01.01.2022 року, підстава пп.12.4.3 п. 12.4 ст. 12 ПКУ.
Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування щорічно при потребі переглядають розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому ПКУ порядку.
Відповідно пп.12.3.3 п. 12.3 ст. 12 ПКУ якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.
Податкові агенти несуть відповідальність за порушення податкового законодавства: фінансову, адміністративну, кримінальну (пункт 111.1 стаття 111 Кодексу). Фінансова відповідальність встановлюється та застосовується згідно з нормами Кодексу у вигляді штрафних санкцій або пені (пункт 111.2 стаття 111 Кодексу) у розмірах, визначених статтею 126 Кодексу. Адміністративна відповідальність за порушення порядку справляння та сплати туристичного збору встановлена у розмірах, визначених статтею 163-17 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
У разі внесення змін до чинного податкового законодавства на державному рівні, що впливатимуть на дію даного регуляторного акта, та необхідності зміни розміру ставок та доповнень за потребою, до нього будуть вноситись відповідні коригування.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі статистичні показники:
- обсяг надходжень туристичного збору, до загального бюджету громади, пов’язаний з дією акта, грн.;
- кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;
- розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання й громадянами, пов’язаними з виконанням вимог акта.
- рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта;
Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники:
№ з/п | Показник | 2021 рік Прогнозовано (базові відстеження) | 2022 рік Прогнозовано (повторні відстеження) | 2025 рік Прогнозован (періодичні) |
1
| Кількість платників податку, на яких поширюватиметься регуляторний акт, осіб: | 1 | 1 | 1 |
2
| Надходження до бюджету коштів від сплати туристичного збору (грн.): | 1320,0
| 1474,0 | 1909,96 |
3
| Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктом господарювання пов’язані з виконанням вимог акта (грн./год.) * (М -Тест) | 72,28 | 80,72 | 104,62 |
4 | Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов'язаний з державним регулюванням | Високий** | Високий** | Високий** |
* Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання – юридичними особами, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати.
**Відповідно до статтей 12, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень рішення визначається кількістю осіб, що:
- ознайомляться і отримають інформацію щодо рішення в Млинівському центрі платників податку Рівненського ГУ ДПС у Рівненській області;
- отримають регуляторний акт за запитами до органів місцевого самоврядування;
- ознайомляться з регуляторним актом на офіційній веб-сторінці http://smt.mln.rv.ua/ селищної ради в мережі Інтернет;
- отримають регуляторний акт або інформацію щодо основних його положень іншими шляхами.
IX. Заходи за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту
Заходи, щодо відстеження результативності дії регуляторного акта будуть здійснюватись відповідальним за його розробку відділом бухгалтерського обліку, економічного розвитку та регуляторної діяльності апарату виконавчого комітету Млинівської селищної ради протягом усього терміну його дії. .
Для відстеження будуть використовуватись статистичні дані.
У відповідності до ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» базове відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснено до дня набрання чинності цього регуляторного акта, але не пізніше 31.12.2021 року.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності у січні 2023 року, якщо рішенням селищної ради не буде встановлено більш ранній термін.
Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і в разі, коли дію регуляторного акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено після закінчення цього визначеного строку.
У рамках статистичного методу відстеження буде проведено аналіз на підставі даних про надходження коштів до бюджету в частині місцевих податків та кількості платників, а також розмір коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акта.
У разі надходження пропозицій та зауважень, щодо вирішення неврегульованих, або проблемних питань буде розглядатись необхідність внесення відповідних змін.
Зворотний зв’язок:
поштова адреса: 35100, Рівненська обл., смт Млинів, вул.. Степана Бандери,1 або на електронну адресу селищної ради: rada.mluniv@gmail.com
Селищний голова Дмитро ЛЕВИЦЬКИЙ
Додаток 4
до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта
ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено відповідальними за підготовку проекту регуляторного акта.
Таблиця1
Вид консультації (публічні консультації прямі/«круглі столи», наради, робочі зустрічі тощо/, інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мереж і тощо), запити /до підприємців, експертів, науковців тощо/) | Кількість учасників консуль-тацій,
осіб | Основні результати консультацій (опис) |
робочі наради | 6
| Отримання інформації та пропозицій, консультації. Визначення розміру не-прямих витрат суб’єктів господарювання на ви-конання вимог регулювання; оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію в рамках проведення аналізу ре-гуляторного впливу.
|
робочі зустрічі | 72 | |
Усього осіб | 78 |
|
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого
підприємництва (мікро- та малі)
Розрахункова чисельність суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання станом на 01.01.2022 рік: (1).
На виконання вимог Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 11.03.2004 № 308, щодо наповнення АРВ інформацією про суб’єктів господарювання, проведено розрахунки витрат прогнозовано на одного суб’єкта господарювання. У разі зміни кількості суб’єктів господарювання, будуть зроблені додаткові розрахунки при проведенні базових та періодичних відстежень.
Питома вага суб’єктів господарювання малого підприємництва від загальної кількості суб’єктів господарювання 100%.
Надходжень від даного виду збору до бюджету громади на протязі попередніх періодів 2017- 2020 рр. не було.
Регуляторний акт поширюється на суб’єктів господарювання (податкових агентів), які визначені пунктом 268.5 статті 268 Кодексу.
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва
на виконання вимог регулювання
Таблиця2
Порядковий номер | Найменування оцінки | У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) | Періодичні (за наступний рік) | Витрати за | |
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | |||||
1 | Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) | Цей податок не є новим і не передбачає витрат на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання підвищення кваліфікації персоналу, тощо. | |||
2 | Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування | Цей податок не є новим і не передбачає витрат на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання підвищення кваліфікації персоналу, тощо | |||
3 | Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) | Цей податок не є новим і не передбачає витрат на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання підвищення кваліфікації персоналу, тощо | |||
4 | Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) | Цей податок не є новим і не передбачає витрат на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання підвищення кваліфікації персоналу, тощо | |||
5 | Інші процедури (уточнити): - єдиний податок за рік, сплата за добу проживання – (дані таб.3 п.3, п.4) |
1474,00 |
1579,12 |
8801,48 | |
6 | Разом, гривень (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) | 1474,00 | 1579,12 | 8801,48 | |
7 | Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць * |
1 | |||
8 | Сумарно, гривень | 1474,0 | 1474,0 | 8801,48 | |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування | |||||
9 | Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання витрати часу на отримання інформації про регулювання (Облік розрахунків за обов'язковими платежами) (40,36 грн** х 1,0 год. = 40,36грн. ) |
40,36 |
43,23
|
240,99 | |
10 | Процедури оранізації виконання вимог регулювання (40,36 грн** х 1,0 год. = 40,36 грн. ) | 40,36 | 43,23 | 240,99 | |
11 | Процедури офіційного звітування | Х | Х | Х | |
12 | Процедури щодо забезпечення процесу перевірок | Відповідно до статті 77.1. ПКУ платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше ніж раз на три календарні роки. Ураховуючи зазначене, при розрахунку витрат ці витрати не враховуються в загальних витратах. При потребі будуть розраховуватися при проведені періодичних відстежень. | |||
13 | Інші процедури (уточнити) | Не передбачено | |||
14 | Разом, гривень Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) | 80,72 | 86,46 | 481,98 | |
15 | Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 1 | |||
16 | Сумарно, гривень | 1554,72 | 1665,58 | 9283,46 | |
*Кількість суб’єктів господарювання малого підприємництва, на яких буде поширене регулювання, станом на 01.01.2022 року на території Млинівської селищної ради відсутнє.
Проведено розрахунки витрат прогнозовано на одного суб’єкта господарювання. При зміні кількості суб’єктів господарювання будуть проведені додаткові розрахунки базових та періодичних відстежень.
** Розрахунок здійснено з врахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки»;
Мінімальна зарплата у місячному розмірі на 2022 рік становитиме прогнозовано - 6700,0 грн. у погодинному розмірі – 6700/166=40,36 грн./год. відповідно на 2023 рік 7176,0 грн. у погодинному розмірі – 7176/166=43,23 грн./год.;
Для визначення планових показників здійснено розрахунок з врахуванням щорічного росту мінімальних соціальних стандартів на 10 %. Відповідно на 10% зросте вартість часу суб’єктів господарювання малого підприємництва, та сума надходжень до бюджету.
Розрахунок здійснено з врахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно до листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», Закону України «Про державний бюджет України на 2020 рік», згідно яких мінімальна зарплата у місячному розмірі становитиме прогнозовано:
у 2022 році - 6700,0 грн., у 2023 році – 7176,0 грн., для 2024-2026 років використано приріст у 10%.
Прогнозована річна сплата туристичного збору для однієї особи, при ставці податку 1% який діє на території громади.
Розрахунок прогнозних показників
Таблиця 3
№ з\п | показник | 2021 | 2022 | 2023+10% | 2024 +10% | 2025 +10% | 2026 +10% | всього без 2021 року |
1 | Прогнозована річна сплата (грн.) п.3+п.4 | 1320,00 | 1474,00 | 1579,12 | 1737,28 | 1909,96 | 2101,12 | 8801,48 |
2 | Прогнозована мінімальна зарплата у місячному розмірі (далі – мзп)(грн.) | 6000,0 | 6700,0 | 7176,0 | 7894,0 | 8683,0 | 9551,0 | Х |
3 | Прогнозована річна сплата єдиного податку для однієї особи, при ставці податку 1%, який діє на території громади (грн). |
60,0*12 =720,0 |
67,00*12 = 804,0 |
71,76*12 = 861,12 |
78,94*12 = 947,28
|
86,83*12 = 1041,96
|
95,51*12 = 1146,12 |
4800,48 |
4 | Сплата однієї особи за добу проживання (мзп * 0,1% (ставка збору згідно рішення)) (грн.) Прогнозовано на одного податково агента у рік 100 людино/днів | 60,0 600,0 | 6,70 670,0 | 7,18 718,0 | 7,90 790,0 | 8,68 868,0 | 9,55 955,0 | 40,01 4001,0 |
5 | Мінімальна зарплата у погодинному розмірі (грн./год.) (п.2/166 год. середня норма робочого часу) (грн.) |
36,14 |
40,36 |
43,23 |
47,55 |
52,31 |
57,54 |
240,99 |
6 | Оцінка вартості адміністративних процедур : - 1,0 год.*п.3 - 1,0 год. * п.3 дані М-Тест аналізу Разом 2,00 год.*п. 3 (грн.) |
36,14
36,14
72,28 |
40,36
40,36
80,72 |
43,23
43,23
86,46 |
47,55
47,55
95,10 |
52,31
52,31
104,62 |
57,54
57,54
115,08 |
240,99
240,99
481,98
|
7 | Кількість суб’єктів господарювання |
1 |
1 |
1 |
1
|
1 |
1 |
1 |
8 | Вартість адміністративних процедур виконання вимог акта (п. 6*п. 7) (грн.) |
72,28 |
80,72 |
86,46 |
95,1 |
104,62 |
115,08 |
481,98 |
9 | Сумарні витрати суб’єктів малого господарювання (п. 1+ п. 8) (грн.) | 1392,28 | 1554,72 | 1665,58 | 1832,38 | 2014,58 | 2216,2 | 9283,46 |
БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ
на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Державне регулювання даного проекту рішення не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділ у діючого органу).
Витрати на запровадження державного регулювання місцевих податків і зборів для суб’єктів господарювання, які будуть виконувати вимоги цього регуляторного акту, розрахунок витрат на перевірки, ведення обліку, подання звітності державним органам, бюджетних витрат для фіскальних органів на адміністрування збору не здійснюється, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва,
що виникають на виконання вимог регулювання
Таблиця 4
№ з/п | Показник | Перший рік регулювання (грн.) | Періодичні (за наступний рік) | Витрати за |
1 | Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання, грн. | 1474,0 |
1579,12 |
8801,48 |
2 | Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування, грн. |
80,72
|
86,6 |
481,98 |
3 | Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (рядок 1+ рядок 2), грн. |
1554,72 |
1665,58 |
9283,46 |
4 | Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва, грн. | Дані витрати не розраховуються, бо встановлені нормами Кодексу | ||
5 | Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (рядок 3 + рядок 4), грн. |
1554,72 |
1665,58 |
9283,46 |
5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого
підприємництва щодо запропонованого регулювання
Податковим кодексом України визначаються об’єкт, база оподаткування, податковий період, порядки обчислення суми податку, обчислення суми податку, збору в разі зміни власника об’єкта оподаткування, строк, порядок сплати податку та інші його обов’язкові елементи й повноваження органів місцевого самоврядування щодо його встановлення.
Цей податок не є новим. При його запровадженні для суб’єктів малого підприємництва на законодавчому рівні вже застосовано коригуючі (пом’якшувальні) заходи, визначені підпунктом 268.2.2 пунктом 268.2 статті 268 Кодексу.
Встановлення низьких ставок і є впровадженим компенсаторним заходом для суб’єктів господарювання, які планують розвивати та надавати послуги у напрямку сільського та зеленого туризму на території Млинівської сільської ради.
Селищний голова Дмитро ЛЕВИЦЬКИЙ