Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що відповідно до п.п. «б» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути нерухоме майно (земельні ділянки, об’єкти житлової і нежитлової нерухомості), що належить декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходиться (зареєстроване, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація).
Підрозділ 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначає склад та обсяг активів, джерела одержання (набуття) яких у разі невикористання фізичною особою права на подання Декларації вважаються такими, з яких повністю сплачено податки і збори відповідно до податкового законодавства.
Щодо таких активів фізичної особи, визначених п. 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, не здійснюються нарахування та сплата Збору.
До цього виключного переліку відноситься, зокрема, нерухоме майно у вигляді об’єктів нежитлової нерухомості – нежитлові будинки некомерційного призначення та/або нежитлові будинки незавершеного будівництва некомерційного призначення, загальна площа яких не перевищує 60 кв.м., розташоване на території України, яке станом на дату завершення періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування належало фізичній особі на праві власності (у тому числі спільної сумісної або спільної часткової власності), що підтверджується даними відповідних державних реєстрів (п.п. «б» п.п. 2 п. 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
Визначення належності об’єкта нежитлової нерухомості (будівлі, незавершеного будівництва) до того чи іншого класу будівель за призначенням проводиться на підставі документів, що підтверджують їх право власності.
При цьому декларант самостійно приймає рішення щодо визначення активів, які будуть зазначені ним у одноразовій (спеціальній) добровільній декларації.
Водночас, згідно з абзацом першим п.п. 15.2. п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ з метою підтвердження застосування відповідної ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, визначеної п. 8 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, контролюючий орган під час камеральної перевірки відповідної Декларації має право:
перевірити реєстрацію правочинів та/або активів у державних реєстрах, у тому числі шляхом звернення до відповідних державних органів (абзац другий п. 15.2. п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ);
звернутися до декларанта із запитом щодо підтвердження наявності у декларанта зазначених у відповідній Декларації майна, майнових і немайнових прав, у разі якщо за результатами перевірки, передбаченої абзацом другим п.п. 15.2. п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, виявлена розбіжність між задекларованою інформацією та даними державних реєстрів (абзац третій п. 15.2. п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
За підсумками восьми місяців 2022 року суб’єкти малого підприємництва Дубенського району перерахували до місцевих скарбниць 77,2 млн грн єдиного податку, що на 6 млн грн більше показників минулого року.
Наразі лідерами зі сплати єдиного податку є фізичні особи-підприємці – ними сплачено до місцевих бюджетів 55,5 млн грн, що на 5,9 мільйона гривень більше, ніж торік.
Юридичні особи – платники єдиного податку III групи поповнили бюджети територіальних громад, сплативши 5,5 млн грн. Цей показник збільшився на 234 тис грн порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Від суб’єктів господарювання, які перебувають на четвертій групі спрощеної системи оподаткування, до бюджетів надійшло 16,2 мільони гривень єдиного податку. .
Податківці Дубенського краю звертаються до ФОПів - платників ЄП першої та другої груп за можливості виконувати свій податковий обов'язок та сплачувати єдиний податок.
У 2022 році ФОП - платники ЄП першої - другої груп мають сплачувати фіксовану суму єдиного податку щомісячно. Протягом року фіксовані ставки єдиного податку залишаються незмінними.
Податківці наголошують,що єдиний податок від малого підприємництва є одним із податкових платежів, надходження яких стабільно поповнюють місцевий бюджет та забезпечують фінансування територіальних громад.
Cплата майнових податків протягом січня - серпня 2022 року принесла місцевим скарбницям Дубенського району 58, 6 млн гривень.
Із цієї суми земельного податку та орендної плати надійшло до бюджету 49,1 млн .грн. Переважну частину надходжень отримано від юридичних осіб, які перерахували 37,2 млн грн, земельного податку та орендної плати за землі державної та комунальної власності. В свою чергу, фізичні особи перерахували – 11,9 млн гривень.
Податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачено 9,3 млн грн. Платниками податків - юридичними особами сплачено 7,1 млн грн, а фізичними особами – 2,2 млн гривень.
Сума транспортного податку за січень-серпень складає 231,7 тисяч грн,. Частка сплати транспортного податку до бюджету юридичними особами складає 100 відсотків.
Податкова нагадує, що згідно Податкового кодексу України (далі ПКУ), до складу майнових податків входять – податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок та плата за землю.
Щороку, до 1 липня, податківці проводять нарахування фізичним особам сум майнових податків та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку за місцем реєстрації платника. Сплатити податок громадяни повинні протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
В цей нелегкий для нашої держави час, кожен має пам’ятати, що під час війни сплата податків – це один із найбільш патріотичних вчинків, оскільки фінансове забезпечення функціонування армії значною мірою обумовлено надходженнями усіх видів податків.
На території Дубенського району у січні-серпні 2022 році сплачено 7,8 мільйонів гривень акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизної продукції. Сума сплаченого роздрібного акцизу на 985 тис грн перевищує аналогічні показники минулого року.
Згідно чинного законодавства платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування такі підакцизні товари: пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, нафтопродукти, насамперед бензин та дизельне пальне, паливо моторне альтернативне, біодизель, скраплений газ тощо.
Податківці просять споживачів підакцизної продукції бути обачними - задля власної безпеки купувати легальний підакцизний товар і перевіряти у фіскальному чеку відображену суму акцизного податку.
Нагадаємо, що в умовах дії воєнного стану Державна податкова служба забезпечує контроль за діяльністю суб’єктів господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства та послуг шляхом проведення фактичних перевірок.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»