Нюанси опису майна платника податків, що має податковий борг
Фахівці Дубенського відділу по роботі з податковим боргом Головного управління ДПС у Рівненській областіінформують, що акт опису майна складається з моменту виникнення права податкової застави.
Згідно з п. 89.1 ст. 89 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) право податкової застави виникає:
у разі несплати у строки, встановлені ПКУ, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, – з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (п.п. 89.1.1 п. 89.1 ст. 89 ПКУ);
у разі несплати у строки, встановлені ПКУ, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної контролюючим органом, – з дня виникнення податкового боргу (п.п. 89.1.2 п. 89.1 ст. 89 ПКУ);
у випадку, визначеному в п. 100.11 ст. 100 ПКУ, – з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань.
Відповідно до п. 89.3 ст. 89 ПКУ майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред’являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Звертаємо увагу, що відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
За підсумками восьми місяців 2022 року до Зведеного бюджету Дубенського району надійшло 92,2 млн грн податку на прибуток. Порівнюючи з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 26,6 мільйона гривень або 40,5 відсотків.
При цьому до державного бюджету суб’єкти господарювання спрямували 82,9 млн грн цього платежу. Надходження податку на прибуток за підсумками восьми місяців поточного року перевищують минулорічні показники за аналогічний період на 23,6 млн грн,
До місцевих скарбниць мобілізовано 9,3 млн грн податку на прибуток. Порівняно з січнем-серпнем минулого року приріст надходжень склав 3 млн грн.
Нагадаємо, що порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств визначено статтею 137 Податкового кодексу України. Платіж нараховується платником самостійно. Базова ставка податку на прибуток підприємств становить 18 відсотків.
За вісім місяців цього року платники податків Дубенського району на підвищення обороноздатності країни перерахували до державного бюджету 52,2 млн грн військового збору. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження цього платежу зросли на 16,8 млн грн або на 47,5 відсотків.
Як зазначила начальник Дубенського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок податкової звітності Головного управління ДПС у Рівненській області Алла Панчук, лише у серпні цього року жителі Дубенського району сплатили 8,7 млн грн «патріотичного» платежу. Відтак надходження на зміцнення обороноздатності армії зросли на 3,8 млн грн порівняно з минулим роком.
«Військовий збір справляється із доходів, які відповідно до податкового законодавства оподатковуються податком на доходи фізичних осіб. До них належать заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, винагороди, орендна плата, виплата дивідендів, купівля-продаж рухомого і нерухомого майна тощо. Відтак кожен, хто легалізовує свої доходи, чесно декларує їх та офіційно працює, долучається до фінансового забезпечення нашого війська», – додала Алла Панчук.
Упродовж січня-серпня 2022 року власники нерухомості сплатили до місцевих бюджетів громад Млинівщини 1,8 млн гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Цей показник збільшився на 154 тис грн. порівняно з аналогічним періодом минулого року
Переважну частину надходжень податку на нерухомість отримано від юридичних осіб. Вони спрямували на розвиток територіальних громад 1,6 млн грн податку на нерухоме майно, що на 435 тис грн більше, ніж торік.
Фізичні особи – власники нерухомості спрямували до бюджетів територіальних громад 249,2 тис гривень.
Нагадуємо, що за об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує для квартир – 60 кв. метрів, житлових будинків – 120 кв. метрів, різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток – 180 кв. метрів.
Фізичні особи, які не погоджуються із сумою нарахованого податку, мають право звернутися для проведення звірки даних щодо: об'єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, проводиться перерахунок суми податку і надсилається (вручається) нове податкове повідомлення-рішення.
Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»